خرید و فروش فایل

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه32

فهرست مطالب

تح

چکیده

2-1- روش حل مسائل بهینه&zwnj سازی ترکیبی

1- آزاد&zwnj سازی

2- تجزیه

2-2- روش تولید ستون (Column Generation)

2-1- تکرار

  • جستجوی بهبود یافته (Improving Search)

  • جستجوی سازنده (Constructive Search)

بهینه&zwnj سازی یک فعالیت مهم و تعیین&zwnj کننده در طراحی ساختاری است. طراحان زمانی قادر خواهند بود طرح&zwnj های بهتری تولید کنند که بتوانند با روش&zwnj های بهینه&zwnj سازی در صرف زمان و هزینه طراحی صرفه&zwnj جویی نمایند. بسیاری از مسائل بهینه&zwnj سازی در مهندسی، طبیعتاً پیچیده&zwnj تر و مشکل&zwnj تر از آن هستند که با روش&zwnj های مرسوم بهینه&zwnj سازی نظیر روش برنامه&zwnj ریزی ریاضی و نظایر آن قابل حل باشند. بهینه&zwnj سازی ترکیبی (Combinational Optimization)، جستجو برای یافتن نقطه بهینه توابع با متغیرهای گسسته (Discrete Variables) می&zwnj باشد. امروزه بسیاری از مسائل بهینه&zwnj سازی ترکیبی که اغلب از جمله مسائل با درجه غیر چندجمله&zwnj ای (NP-Hard) هستند، به صورت تقریبی با کامپیوترهای موجود قابل حل می&zwnj باشند. از جمله راه&zwnj حل&zwnj های موجود در برخورد با این گونه مسائل، استفاده از الگوریتم&zwnj های تقریبی یا ابتکاری است. این الگوریتم&zwnj ها تضمینی نمی&zwnj دهند که جواب به دست آمده بهینه باشد و تنها با صرف زمان بسیار می&zwnj توان جواب نسبتاً دقیقی به دست آورد و در حقیقت بسته به زمان صرف شده، دقت جواب تغییر می&zwnj کند.


  • مقدمه

هدف از بهینه&zwnj سازی یافتن بهترین جواب قابل قبول، با توجه به محدودیت&zwnj ها و نیازهای مسأله است. برای یک مسأله، ممکن است جواب&zwnj های مختلفی موجود باشد که برای مقایسه آنها و انتخاب جواب بهینه، تابعی به نام تابع هدف تعریف می&zwnj شود. انتخاب این تابع به طبیعت مسأله وابسته است. به عنوان مثال، زمان سفر یا هزینه از جمله اهداف رایج بهینه&zwnj سازی شبکه&zwnj های حمل و نقل می&zwnj باشد. به هر حال، انتخاب تابع هدف مناسب یکی از مهمترین گام&zwnj های بهینه&zwnj سازی است. گاهی در بهینه&zwnj سازی چند هدف به طور همزمان مد نظر قرار می&zwnj گیرد؛ این گونه مسائل بهینه&zwnj سازی را که دربرگیرنده چند تابع هدف هستند، مسائل چند هدفی می&zwnj نامند. ساده&zwnj ترین راه در برخورد با این گونه مسائل، تشکیل یک تابع هدف جدید به صورت ترکیب خطی توابع هدف اصلی است که در این ترکیب میزان اثرگذاری هر تابع با وزن اختصاص یافته به آن مشخص می&zwnj شود. هر مسأله بهینه&zwnj سازی دارای تعدادی متغیر مستقل است که آنها را متغیرهای طراحی می&zwnj نامند که با بردار n بعدی x نشان داده می&zwnj شوند.

هدف از بهینه&zwnj سازی تعیین متغیرهای طراحی است، به گونه&zwnj ای که تابع هدف کمینه یا بیشینه شود.

مسائل مختلف بهینه&zwnj سازی به دو دسته زیر تقسیم می&zwnj شود:

الف) مسائل بهینه&zwnj سازی بی&zwnj محدودیت: در این مسائل هدف، بیشینه یا کمینه کردن تابع هدف بدون هر گونه محدودیتی بر روی متغیرهای طراحی می&zwnj باشد.

ب) م



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-105457-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d9%87%d9%8a%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%86/
  • ۹۵/۰۶/۲۷
  • amori mokhrtari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی